Muhammad Ali prodal většinu marketingových práv na své jméno
Práva zakoupila společnost CKX, která vlastní mimo jiné marketingová práva na hudbu Elvise Presleyho a na jeho bývalé sídlo Graceland v Memphisu. Firma drží kontrolu rovněž nad televizní značkou Idols, včetně populární pěvecké soutěže Americký idol, vzoru pro českou a slovenskou SuperStar.
Muhammad Ali, který do ringu vstoupil pod svým původním jménem Cassius Clay, vládl světovému boxu po většinu 60. a 70. let. Už za své sportovní kariéry se proslavil jako odpůrce války ve Vietnamu a po odchodu z aktivního boxu se stal uznávaným bojovníkem za mír.
S novým vlastníkem práv hodlá aktivně spolupracovat "při prosazování svého odkazu na celém světě", uvedla CKX v prohlášení. Podle Aliho mají vztahy navázané s marketingovou společností pomoci zajistit po příští generace, že lidé všech národů pochopí jeho přesvědčení a záměry, cituje boxerskou legendu americký tisk.
Pro správu marketingových práv na Aliho jméno a podobu vytvořila společnost CKX novou firmu G.O.A.T. LLC, což je zkratka pro "The Greatest of All Time" (Nejlepší všech dob). Dohoda zajišťuje novému vlastníkovi také podíl na už uzavřených licenčních smlouvách na reklamní využívání boxerovy osoby a na obchodních značkách spojených s jeho jménem.
Ali, který přestoupil po začátku své kariéry na islám a plnil stránky tisku svými kontroverzními a sebevědomými výroky, byl svého času nejfotografovanější osobností planety. Nazpíval také několik desek a proslul i jako sportovní diplomat, když na začátku 80. let přesvědčoval africké sportovce k bojkotu olympijských her v Moskvě. Boxerskou štafetu po něm převzala jeho dcera Laila.
Autor: ČTK